Η τροφή των αστών σκύλων

 

aris

Μου μιλούσε λίγο λαχανιασμένα, γιατί είχε διακόψει την τακτοποίηση που έκανε στα σακκιά των τροφών, για να μου μιλήσει. Ήταν λίγο ιδρωμένος κι είχε το σώμα του την στάση που παίρνουν οι άνθρωποι όταν τα πόδια τους δεν τους στηρίζουν καλά. Η μέση του έκανε ένα τόξο έτσι που η μεγάλη του κοιλιά προτασόταν ακόμη πιο έξω. Τα παπούτσια του ήταν στραβοπατημένα προς τα έξω. Τα χέρια του στέκονταν λίγο ανοιχτά, αλλά δεν ήταν σαφές αν ήταν λόγω του πάχους που εμποδίζονταν ή λόγω μιας ασυνείδητης στάσης ετοιμότητας. Σαν αυτή που είχαν οι μονομάχοι στα Λούκυ Λουκ που διάβαζα μικρή. Μου εξηγούσε λοιπόν, με προσποιητή υπομονή και ταπεινότητα, ότι τα σκυλιά έχουν ανάγκη από μια ισσοροπημένη και υγιεινή διατροφή. Κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια πολύ καλής ποιότητας τροφή. Εγώ έλεγα ότι τόσες χιλιάδες χρόνια οι σκύλοι τρώνε, τα αποφάγια των ανθρώπων και φαίνεται να μην τους πειράζει αφού μια χαρά τα έχουν καταφέρει. Τότε ξεκίνησε νέος κύκλος παραδειγμάτων και αντεπιχειρημάτων. Ήμουν βέβαιη ότι η τροφή που τους έδινα δεν ήταν και τόσο καλής ποιότητας. Το καταλαβαίνω αυτό από την κατάσταση της τρίχας κυρίως. Όσο φτωχότερη η τροφή τόσο χειρότερο το τρίχωμα. Επειδή όμως το το Retriever μου δεν πολυσυμπαθεί τις κροκέτες και τις περισσότερες φορές του δίνω φαγητό, δεν ανησυχούσα. Όμως τώρα το άλλο μου σκυλί, ένα ημίαιμο ντόμπερμαν, η Τύχη, κοντεύει τα 14 και τα πόδια της έχουν αρχίσει να την πονάνε πολύ συχνά. Θέλω λοιπόν να κάνω κάτι ώστε να την βοηθήσω. Άλλοι ιδιοκτήτες γέρικων σκυλιών μου σύστησαν ταμπλέτες και ρωτώντας για τις ταμπλέτες ξεκίνησα κουβέντα για το φαγητό. Μετά από ένα τριαντάλεπτο σεμινάριο κι αφού μου υπολόγισε την δοσολογία της ακριβής τροφής που μου πρότεινε και την συγκρίναμε με την φτηνή που έπαιρνα αποφάσισα να επενδύσω στην ποιότητα τροφής των σκυλιών μου για να έχουν καλή υγεία για όσο περισσότερα χρόνια γίνεται.

Το βράδυ στην βόλτα, συνάντησα έναν από τους λίγους τακτικούς συνοδοιπόρους στον βραδυνό μου περίπατο με τα σκυλιά. Μετά τα μεσάνυχτα είναι πραγματικά ελάχιστοι αυτοί που κυκλοφορούν και ιδιαίτερα τον χειμώνα. Εγώ επιλέγω αυτή την ώρα για να τα βγάζω χωρίς λουρί και να μην φοβάμαι τα αυτοκίνητα και πολύ περισσότερο τα άλλα σκυλιά. Ιδιαίτερα κάτι ροντβάιλερ και κάτι Ντογκοαρτζεντινο που έχω την αίσθηση ότι αμα ξεφύγουν από τ αφεντικά τους, είναι ικανά να σκοτώσουν το σκυλί με το οποίο θα μπλεχτούν σε καυγά. Αυτός ο ηλικιωμένος κύριος βγάζει βόλτα τον επίσης ηλικωμένο σκύλο του, ο οποίος είναι ένα  πολύ όμορφο Golden Retriever. Αυτή η ράτσα έχει το χαρακτηριστικό, να μακραίνουν οι τρίχες στο στέρνο τους και στα πόδια τους καθώς γερνούν κάτι που τα κάνει να μοιάζουν λίγο με λιοντάρια. Το συγκεκριμένο έχει πολύ όμορφο χρυσό τρίχωμα και πολύ καλούς τρόπους. Έρχεται πάντα να με χαιρετίσει και να πάρει ένα χάδι απο μένα. Δεν ασχολείται σχεδόν καθόλου με τα σκυλιά μου. Αυτό είναι μια συνηθισμένη συμπεριφορά για τα σκυλιά αυτής της ράτσας. Ενδιαφέρονται περισσότερο για τους ανθρώπους και λιγότερο για τα άλλα σκυλιά. Καθώς χάιδευα το κεφάλι του Ορέστη, αντάλλαξα μερικές κουβέντες με το αφεντικό του κι έμαθα, έκπληκτη, ότι κοντεύει τα 16! Εκπληκτική ηλικία, αν σκεφτεί κανείς ότι τα Retriever έχουν μέσο όρο προσδόκιμο ζωής τα 11,5 χρόνια. Τον ρώτησα τι τον ταϊζει. Μου απάντησε ότι τρώει ό,τι τρώει η οικογένεια, γιατί ποτέ δεν του άρεσαν οι κροκέτες. Τον ρώτησα πώς είναι η υγεία του γενικότερα. Μου είπε πως είναι πολύ καλά. Μόνο που τώρα τελευταία δεν ακούει πιά και επειδή είναι τόσο μεγάλος δεν τον αφήνει να κολυμπάει το καλοκαίρι γιατί φοβάται για την καρδιά του. Κι ένοιωσα στα λόγια του ένα βαθύ πόνο, για το αναπόφευκτο που θα αναγκαστεί κάποια στιγμή να ζήσει. Καθώς έφευγα, σκέφτηκα ότι ίσως θα έπρεπε να τον ρωτήσω, τι φαγητά μαγειρεύουν σπίτι τους, αλλά δεν θα το έκανα μου φάνηκε ανόητο. Άλλωστε οι κροκέτες είναι μια πολύ εύκολη λύση. Ιδιαίτερα αν στην οικογένεια οι μισοί είναι vegeterian δύσκολο να βρεις αποφάγια για να χορτάσεις δύο μεγαλόσωμα σκυλιά. Μετά αναλογίστηκα, όλη αυτή την σπουδή γύρω από την διατροφή των σκυλιών…τις αρρώστιες των ανθρώπων που οφείλονται στην κακή διατροφή. Την πείνα που θερίζει εκατομμύρια ανθρώπους γιατί τους λείπουν τα βασικά. Άλλη μια εκδήλωση αυτισμού. Ο σκύλος μου έχει καλύτερη τροφή από πολλούς ανθρώπους σ αυτή τη χώρα και είμαι βέβαιη ότι υπάρχουν σκυλιά που τρέφονται πολύ καλύτερα απ ότι εγώ.

Ιφιγένεια Π.

Leave a Reply

